Spor Salonuna Daha Yeni Gitmeye Başlayanlar İçin Tavsiyeler

Spor Salonuna Daha Yeni Gitmeye Başlayanlar İçin Tavsiyeler

Spor Salonuna Daha Yeni Gitmeye Başlayanlar İçin Tavsiyeler

Spor salonuna daha yeni gitmeye başlayanlar için orası çok korkunç bir yer olabilir ama yalnız değilsiniz ve korkacak hiçbir şey yok! Başlangıcı size kolaylaştırmak icin ve daha güzel bir deneyim yaşamanız  icin sizlere birkaç küçük tavsiyede bulunacağız.

Bunun için hemen spor kıyafetlerinizi alın ve spor salonunda eğlenin! Wolphin ailesi olarak sizlere inaniyoruz.

SPOR SALONUNDA YAPMANIZ GEREKENLER:

1- Spor salonuna her zaman havlunuzu götürün ve kullanın, sonuçta oraya ter atmak için gidiyorsunuz! Herkesin aynı aletleri kullandığını unutmayınız ve aletleri temiz bırakmaya özen gösteriniz.

 

2-Su için! Antreman sırasında vücudunuz çok su kaybediyor ve bu sıvı kaybını önlemenizin bir yolu her zaman yanınızda su şişesi bulundurmak olur. Su her zaman iyi bir fikirdir!

 

3-Ağırlık antremanları yapmaktan çekinmeyiniz. Serbest ağırlıkların bulunduğu bölümden korkmayın. Tabi ilk başladığınızda vücudunuzun alışması için size yürüyüş, koşu, bisiklet gibi kardiyo egzersizleri verilecek, aynı zamanda makinelerde de çalışmanız gerekecek ama er ya da geç serbest ağırlıklarla da tanışacaksınız. Serbest ağırlıklarla antreman yapmak, saatlerce kardıyo yapmaktan sizin için daha yararlı olacaktır.

 

4-Antremanınıza odaklanın. Spor salonu bir kafe olmadığını unutmamalıyız. Oraya terinizi ve gün içinde içinizde toplanan tüm negatifliği atmak, sınırlarınızı zorlayarak daha iyi bir vücuda sahip olmak için gidersiniz. Makinelerde sadece oturup telefonunuzla oynamak, veya durmadan birileriyle sohbet etmeniz hedefinize yaklaşmanızı önler. Eğer bu aktiviteleri tercih ederseniz, arkadaşlarınızla dışarıda görüşmek daha mantıklı olabilir.

 

5-Yardım istemekten çekinmeyiniz. Spor salonunda daha yeni adım attığınızı ve alışma sürecine ihtiyacınız olduğunu biliyoruz. Her bir spor salonunda ilk baştaki zorluklarınızı aşmanız için size yardımcı olacak bir antrenör vardır. Yardım istemekten utanmayın ve cekinmeyiniz, çünkü aslında o spor salonunda bulunan herkes oraya daha iyi bir vücuda sahip olmak, daha sağlıklı olabilmek için gelmiştir, ve herkes sizin orada bulunma amacınızı çok iyi bilir.

     SPOR SALONUNDA YAPMAMANIZ GEREKENLER:

    1-Sürekli tartılmayın! Tartı size görünüşünüzle alakalı kesin bir bilgi veremez. Yağ kütleniz ve kas kütleniz iki ayrı şeydir ve her biri vücutta farklı durur. Kas vücudu şekillendirir ve güzel bir görünüm verir ama yağdan daha ağır yapısı vardır. Yani spora başladıktan bir süre sonra eğer tartı size kilo aldığınızı gösteriyorsa aynaya bakın – ancak o sizin gerçekleri görmenizi sağlar.


    2-Çok dar spor kiyafetleri tercih etmeyin. Egzersiz sırasında kalbiniz sürekli vücudunuzun her bir yönüne, özellikle de kaslarınıza, kan pompalamaktadır, ve eğer sizi sıkan bir şey giydiyseniz kan dolaşımını kotü etkilemiş olursunuz. Sizi sıkan spor kıyafetleriyle de istediğiniz gibi rahat bir şekilde hareket edemezsiniz.

    3-Sadece kardiyo makinelerinde vakit geçirmeyin. Nabzınızı yükselten uzun süreli kardiyo yaptığınızda aldığınız kalorileri kullanma durumundasınız evet, ama spor salonundan çıktığınız anda enerji tüketme oranınız hemen düşüyor. Kalori harcamada  bir artış sağlamak isterseniz eğer, ağırlıklarla antreman yapmalısınız. Kas gelişirse, enerji ihtiyacınız da çoğalır – yani siz 24 saat boyunca daha fazla kalori kullanma ihtiyacı duyacaksınız, kası geliştirerek de çok daha sıkı bir görünüme sahip olacağınızı da unutmayalım.

     

    4-Dolu mide ile spora başlamayın! Eğer yeni yemek yediyseniz vücudunuz o yemeyi sindirmekle uğraşacak, ve sizin yoğun hareketleriniz onun işini çok fazla zorlaştırır. Sporunuzu yemekten 2-3 saat sonra yapmaya özen gösterin.


    5-Çok fazla antreman yapmayın (overtraining). Her gün spora gitmeniz sizin için zararlı olabilir. Vücudunuzun ne kadar spora ihtiyacı varsa, o kadar da dinlenmeye ihtiyacı vardır. Bu durumda dinlenmek için günlerinizi planlayarak (haftada 2-3 gün olabilir) kendinize bir iyilik yapmış olursunuz.

       

      Yorum Bırakmak İster Misiniz?

      * Doldurulması Gereken Alanlar

      Yorumlar Yayınlanmadan Önce Yazar Tarafından Onaylanılır.