Ne Yediğiniz Değil, Ne Zaman Yediğiniz Önemlidir

Ne Yediğiniz Değil, Ne Zaman Yediğiniz Önemlidir

Ne Yediğiniz Değil, Ne Zaman Yediğiniz Önemlidir

    

Sabah uyandınız  ve işe geç kaldınız, hatta sadece iş değil, okul da olabilir, bir toplantı da olabilir veya bir arkadaş ile buluşma da olabilir, ama geç kaldınız!

kahvaltı yapmak için vaktiniz kalmadı. Öğlen işteki yoğunluk nedeni ile yemek yiyemediniz. Akşam eve geldiniz – işte şimdi korkunç kısım başlıyor! Bütün gün kendinizi aç tuttunuz ve vücudunuz artık buna dayanamıyor – mideniz ağırlıktan sizi yatırana kadar yemek yemek istiyor.

Tüm bu yemeğin nereden geldiğini anlayamayan sindirim sisteminiz ve de özellikle o küçük kalan mide şoka uğruyor.  O pilav, et yemeği, ekmek, salata, tatlı, çikolata, donuts, pizza ve daha neler neler - hepsi o kadar hızlı geldi ki…. Sindirim sistemi nasıl başa çıkacak ? 

  

     Sağlığınıza ve sindirim sisteminize yardımcı olacak küçük kurallar: 

  1. Her sabah uyandığınızda ve yemek yemeden önce bir bardak su için. Sabah uyandığınızda gece toplanan toksinleri atmanıza yardımcı olur, yemeklerden önce ise midenizi biraz doldurarak tokluk hissini verir, böylece birden çok fazla yemek yemezsiniz. 
  2. Yemeğinizi yavaş yiyin ve çok iyi çiğneyin.Yemeğınızın tadını çıkarırsanız daha fazla tükürük salgılarsınız. Tükürük de  ağızda başlayan sindirim sürecinin önemli bir parçasıdır.  Hatta içtiğimiz sıvıların bile tükürüğümüzle karışması gerek.  Daha yavaş ve dikkatli yerseniz de tokluğunuzu ikinci tabak istemeden önce hissedersiniz ve kendinizi durdurursunuz.  
  1. Meyve yiyecekseniz yemekten sonra değil, yemekten önce yemelisiniz. Meyveler bağırsaklarınızdan 20-30 dakika içinde geçer, ekmeğin veya etin sindirilmesi daha zor olduğu için geçmeleri saatler alır. Meyveleri yemekten sonra yerseniz, bağırsakta sıkışıp kalırlar çünkü ön sırada başka yiyecekler beklemekte olur. Bu süreçte yenilen meyve fermentasyona uğrar ve mide sorunları çekebilirsiniz.   
  2. Günde bir defa değil, 3-4 defa küçük porsiyonlar ile beslenmeye özen gösteriniz. Bu şekilde vücudunuza sindirimde kolaylık sağlamış olursunuz ve insülin seviyelerinizi dengede tutarsınız.Gün boyu kendinizi enerjik hissedersiniz, iniş çıkışlarınız olmaz, midenizde ağırlık hissi olmaz. Bir deneyin! 
  3. Kendinize “Günde en az bir porsiyon sebze!“kuralını koyun. Zamanla bunu 2 veya 3’e çıkarın. Tabi ki meyve porsiyonlarınızı da unutmamalısınız!  
  4. Her gün beslenme saatlerinizi aynı tutmaya çalışın. Bu şekilde herşeyi programlı yapıp metabolizmanızı canlı tutarsınız, düzenli çalışması için ona yardımcı olursunuz ve doğru şekilde enerji (kalori) tüketirsiniz.  

  

  

  

  

 

Yorum Bırakmak İster Misiniz?

* Doldurulması Gereken Alanlar

Yorumlar Yayınlanmadan Önce Yazar Tarafından Onaylanılır.