Neden Kilo Veremiyorum? İşte Kilo Vermenizi Engelleyen Unsurlar!

Neden Kilo Veremiyorum? İşte Kilo Vermenizi Engelleyen Unsurlar!

Neden Kilo Veremiyorum? İşte Kilo Vermenizi Engelleyen Unsurlar!

Hepimiz en kısa sürede ve çabasız bir şekilde kilo vermek isteriz, sıkılaşıp harika görünmek isteriz. Tabi bunun çaba ve zaman gerektirdiğinin farkına varınca da hayallerimizi gerçekleştirmek için işe koyuluruz, evde egzersizlere, spor salonuna gitmeye veya komşu ile parkta tempolu yürüyüşlere başlarız - itiraf edelim - bunu yapmak için çok can atmayız.
Aldığımız kalorilere çok dikkat etmeye başlarız, her türlü tavsiyeleri dinleriz, multi vitaminlerimizi ve omega-3lerimizi stoklarız. Bir sonraki sorunumuz da “Herşeyi yapıyorum ama kilo veremiyorum!”, olur. Belki farkına varmıyorsunuzdur  ama hayatınıza kilo vermenizi engelleyecek küçük “şeytanlar” girmiş olabilir! Sizin için 5 tanesini aşağıda listeledik: 

  

1.Çok az yiyorsunuz! Evet, kesinlikle bir sorun! Vücudunuzun en temel fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için belirli miktar enerjiye (kcal) ihtiyacı vardır. Yeterince yemek yemediğinizde iç organlarınız kendilerini korumak için bilerek tüm fonksiyonlarını yavaşlatırlar, yağ yakımı buna dahil  tabi bu düşük kalorili beslenme uzun süre yapılınca bu sonuç ortaya çıkar. Uzun süre yapılan düşük kalorili diyetler vücudu şoka uğratır ve tekrar normal (günümüzde aşırı) beslenmeye başladığınızda da aldığınız her kalori depolanır ve olabildikçe az yağ yakımı sağlanır. Yani incelmeye değil de kilo almaya başlarsınız çünkü beyniniz yine ne zaman açlık oyunlarına başlayacağınızı bilmediğinden dolayı her tehtide karşı hazırlanmaya çalışır – bu da kalorileri harcamak değil de depolama olur!      

 

2.Aslında vücudunuz değişmiş ama kiloda değişiklik yok mu?

 Bunun sebebi yağınızdan bir kısmını yakmış olmanız ve aynı anda da kaslarınızı geliştirmiş olmanız olabilir. Kas yağa kıyasla daha ağırdır ama vücuda o herkesin istediği muazzam şekli verir. Ayna vücudunuzun sıkı ve güzel göründüğünü söylerse, tartının ne dediği zaten önemli değildir. Ve unutmayın – yağ kasa dönüşmez, böyle bir şey yoktur!  

 

  1. Yediklerinize dikkat ediyorsunuz ama tükettiğiniz sıvılara dikkat etmiyorsunuz.                                                                         Istemediğiniz fazladan kalorileri size “hediye” edenlerden bazıları da meyve suları, kola, gazoz, meyve tadında süt çeşitleri, alkol. Hiç farkına varmadan vücudunuza fazladan şeker almış oluyorsunuz, bu da fazla gereksiz kalorilere eşit oluyor. Gerek var mı sizce?  

 

  1. Sağlıklı besleniyorumsalatama bakın!                               Salatanızdaki zeytinyağı elbette sağlıklı (düşük miktarda), ama kalorisi yeşilliklerden oluşan tüm salatanızdan daha fazla olma ihtimali var! Aynı durum ceviz, badem,kajuveya fıstık tükettiğinizde de geçerli – sağlıklı ama kalorisi bol. Yakın zamanlarda çok popüler olan avokado ve fıstık ezmesi de kalori bakımından çok tehlikeli yiyeceklerdir (sağlıksız demiyoruz). Eğer diyetinizde başarılı olmak istiyorsanız yüksek ve düşük kalorili besinler hakkında bilgi edinmeli ve bazi yiyeceklerle abartmamalısınız.  

 

  1. Geceleri yemek yiyorsunuz!                                                          Aslında geceleri yemek yemekte bir sorun yok – yediğiniz gofretin kalorisi saat 21:00den önce de 200kcal, saat 21:00den sonra da 200 kcal. Gece yemenin yanlış olması aslında uyuyacak olmanız. Bu, vücudunuzun o yorucu günden sonra dinlenmesi gerektiğian,ve siz ona mesai saatinden sonra ekstra iş vermiş oluyorsunuz. Gece tam yatmadan önce yemek yediyseniz sabah uyandığınızda da dinlenmiş değil de aksine kendinizi yorgun hissedersiniz. Siz uyurken vücudunuzun yemek sindirimiyle uğraşması kolay bir şey değildir – yemek aslında doğru düzgün sindirilmez, tehlikeli fermentasyon süreçleri başlayabilir, besinlerden gelen enerjiyi de hemen kullanamazsiniz (tabi uyuyorsunuz!) ondan o enerji yağ şeklinde depolanır.  Dolu mide ile uyumadan önce bir defa daha düşünmenizi öneririz. 

 

  

 

Yorum Bırakmak İster Misiniz?

* Doldurulması Gereken Alanlar

Yorumlar Yayınlanmadan Önce Yazar Tarafından Onaylanılır.