Kas Gelişimini Engelleyen Hatalar

Kas Gelişimini Engelleyen Hatalar

Kas Gelişimini Engelleyen Hatalar

Yanlış Bir Şekilde Kardiyo Yapıyorsunuz

Kilo vermek isteyenler kardiyodan yararlanabilirler, ama kas yapmak veya kaslarını geliştirmek isteyenler için kardiyo yapmak en ideal şey olmayabilir. Kardiyo herkesin tarafından yapılması gereken spordur ama kaslarını geliştirmek isteyenler kardiyoyu farkli bir şekilde yapmalıdır.

Kas yapmak isteyenler öncelikle ağırlık çalışmaları ile başlamalı ve sonra kardiyo yaomaya başlamalı, ama kardiyo yaparken de yüksek tempoda kardiyo çalışmaları yapmamalılar. Kilo vermek isteyenler ise öncelikle kardiyo ile başlamalı sonra biraz ağırlık çalışmaları yapmalı ve en son olarak da kardiyo ile bitirsinler antremanlarını. Daha hızlı yağ yakmak ve kilo vermek için etkili bir kardiyo çalışması yapmalısınız. 

 Tekrar Sayılarınız Çok Az

Diyelim ki 40 kg ile deadlift yapıyorsunuz, 3 set 15 defa veya 3 set 10 defa yapıyorsunuz. Harika, ama diyelim ki 2 hafta geçiyor veya 3 hafta geçiyor ve siz hala 40 kg 3 set 15 defa yapıyorsunuz, işte kaslarınız gelişmeyecektir hatta kaslarınızın kütlesi de azalabilir. Ya aynı setleri daha fazla ağırlık ile yapacaksınız veya aynı ağırlık ile daha fazla set yapacaksınız.

Mesela birinci hafta diyelim ki 30 kg 3 set 15 defa yaptınız, ikinci hafta 35 kg 3 set 15 yapmayı deneyiniz. Yada birinci hafta 30 kg 3 set 15 defa yaptınız, ikinci hafta ise 30 kg 3 set 20 veya 25 defa yapmaya çalışınız. Kendinizi zorlayınız emin olun ki yapabilirsiniz, ama çok ağır ve zor olmaya başlarsa o zaman bir mola alın su içiniz vs sonra tekrar yapın, yine olmuyorsa o zaman set sayısını azaltınız veya ağırlığı azaltın.

Makinelere Fazla Bağlanmayınız

Makineler size büyük bir yardım ve destek sağlayabilir, makineler doğru formu almanızı sağlar ve ağırlık antrenmanlarına adapte olmanızı kolaylaştırır. Ama diyelim ki her gün aynı makineleri aynı şekilde kullanırsanız kaslarınız hiç gelişmez, aynı kalır.

Ya makineler ile devam edip işinizi biraz daha zorlaştıracaksınız yada vücüdünüzün ağırlığı ile bazı antremanlar yapacaksınız. Makinelerde çalışırken, serbest ağırlıklarla çalıştığınızda olduğu gibi dengenizi sağlamak için küçük kas lifleri devreye girmez. Bu da kaslarınızın büyüme potansiyelini sınırlar.

Antrenman Sonrası Karbonhidrat Almıyorsunuz

 Spor yapanlar karbonhidratları bir düşman olarak görüyor, Kilo vermeye çalışanlar, kas yapmaya çalışanların hepsii karbonhidratların bir düşman olduğunu düşünüyor nedense. Hiç öyle değil aslında, karbonhidratları spor yapmadan tüketirseniz tabi zararlı olur çok kilo alırsınız, ama spor yapanların karbonhidrat ihtiyacı vardır.

Karbonhidratlar spor yapınca enerjiye dönüşür ve bu enerji ile harika bir antreman yaparsınız. Kaliteli karbonhidrat alımı kortizolü azaltır ve kaslardaki glikojen depolarını doldurur. Düşük glisemik indeksli karbonhidratları tüketmeye özen gösterin.

Yeteri Kadar Protein Almıyorsunuz

Özellikle kaslarını geliştirmeye çalışanlar için protein çok önemlidir, yalnız proteinden kastım protein tozu değil. Doğal proteinden bahsediyorum mesela tavuk, kırmızı et, sebzeler ıspanak gibi ve nohutlar. 

Kilo vermek isteyenler de protein tüketmeli özellikle sabahları, sabahları protein tüketmek sizleri daha uzun bir süre için tok tutacaktır böylece de gereksiz kalori alımı olmayacaktır. Mesela sabahları süt, yumurta ve biraz sebze yemek iyi bir fikirdir

Çok Az Su Tüketiyorsunuz

 Vücüdümüzün %70i ve daha fazla da olabilir sudan olşur, yeterince miktarda su tüketmediğimiz zaman hem enerjimiz olmas hemde kaslarımız da bir gelişme göstermeyecektir. Ayrıca metabolizmanın düzenlenmesini sağlar ve zayıflamaya yardımcı olur. 

Besin maddelerini ve oksijeni kaslara taşıyarak besler. Gün içerisinde içilen 2,5-3 litre su vücudu zararlı toksin maddelerinden arındırır.

Yorum Bırakmak İster Misiniz?

* Doldurulması Gereken Alanlar

Yorumlar Yayınlanmadan Önce Yazar Tarafından Onaylanılır.