Doğru Beslenme Şekli Nedir? Nasıl Beslenmeliyim?

Doğru Beslenme Şekli Nedir? Nasıl Beslenmeliyim?

Doğru Beslenme Şekli Nedir? Nasıl Beslenmeliyim?

Doğru Beslenme Şekli Nedir diye soranlar çoktur, işte bugün sizlere bu srounun cevabını vereceğiz. Doğru beslenme şekli nedir, nasıl doğru beslenilir ve doğru beslenmek için sizlere bazı ipuçlar da vereceğiz bu makalede!

Herkesin metabolizması farklı bir şekilde çalışır, bazı insanlarda hızlı, bazılarında ise yavaş olur. Kalori ihtiyaçlarınız genel olarak cinsiyetinize, kilonuza, boyunuza, yaşınıza, gün içindeki aktivitelerinize ve gebelik veya hastalık gibi özel durumlara bağlı olur.

Temel olarak herkesin ihtiyaçları ve hedefleri farklı olduğundan dolayı  bu konu fazlasıyla karmaşıktır ama size en azından doğru beslenme yoluna çıkmak için yönü mutluluk ile gösterebiliriz. 

Yiyeceklerin iki temel gruba ayrıldıklarını anlamamız önemlidir –makrobesinler ve mikrobesinler. Makrobesinler grubu karbonhidratlar, proteinler ve yağlardan oluşmaktadir. Mikrobesinler ise mineraller ve vitaminlerdir.

Karbonhidratlar sizin enerji kaynağınızdır, proteinler kas onarımında ve gelişiminde yardımcı olurlar, yağlar da hem hormonlarımızı düzenlerler, hem de her zaman ana enerji deposu olarak arka planda beklerler.  

Spor salonuna gitmeden veya herhangi bir egzersize başlamadan önce, vücudunuza gerekecek tüm enerjiyi ona vermiş olmanız gerekir. Telefonunuz şarjsız çalışmadığı gibi, vücudunuz da enerjisiz verimli olamaz.

Karbonhidratlar genelde antremandan 2-3 saat once yenilmeli, bu şekilde hem enerjiniz olur hem midenizde bir ağırlık olmaz ve egzersizlerinizi yaparken bir sorun yaşamazsınız. Kaliteli karbonhidratlar için sadece bir kaç örneğimiz de bulgur veya pirinç pilavı, makarna, tam tahıllı ekmek, muz. 

 Antremanlarınızdan sonra da yumurta, et, tavuk, balık, kaşar, peynir gibi proteinlere ihtiyacınız olacaktır. Özellikle ağır antremanlarınızdan sonra proteinler kas onarımında ve gelişiminde sizin en iyi arkadaşlarınız olacaklar.

Ve tabi ki de, yağları da unutmamalıyız! Yağsız olmaz ama tüketilen miktarlar da düşük olmalı. Ceviz, badem, kaju, avokado, zeytinyağı, keten tohumu – bunlar kaliteli yağlar için sadece bir kaç örnektir. 

Hiç bir zaman unutmamanız gereken bir şey de su, su, su!  Su sizin için harika şeyler yapar – vücudunuzun her yerine oksijen gitmesini sağlar, kan dolaşımın daha etkili hale getirir, vitaminleri ve mineralleri çözer ve ihtiyacı olan tüm hücrelere gönderir, cildinizin harika görünmesini sağlar, vücut ısınızın sabit kalması için büyük bir sorumlulukla yüklenir ve içinizi temizler. 

Su içmek hiç bir zaman yanlış bir karar olamaz ve sabah uyandığımızda ve antreman sırasında da unutulmamalı.   

Yorum Bırakmak İster Misiniz?

* Doldurulması Gereken Alanlar

Yorumlar Yayınlanmadan Önce Yazar Tarafından Onaylanılır.